הצהרת נגישות

1)    כותרת – "הצהרת הנגישות / הסדרי הנגישות"

2)    פתיח: דבר הארגון, מסר ארגוני על החשיבות שהעסק/ארגון רואה לנושא המחויבות לנגישות, שוויון, אי אפליה ושרות נגיש לאנשים עם מוגבלות.

3)    הצהרת נגישות לאתר אינטרנט ואפליקציות

א)    הסבר קצר – מה זה בכלל "אתר נגיש"

ב)    הצהרה על רמת הנגישות של האתר: A / AA / AAA.

ג)     הצהרה על תאימות / ואי תאימות לעזרים, תוכנות, דפדפנים ומערכות הפעלה.

ד)     הצהרה על כל מגבלות הנגישות של האתר (מה לא נגיש באתר) – מה לא הונגש עקב פטור טכנולוגי או אי חובה בהתאם לחקיקה ואיך המשתמש יכול לקבל חלופה נגישה.

ה)    המלצה למשתמש לפנות לבקש עזרה ו/או מידע ו/או להציע הצעות שיפור.

4)    פרסום הסדרי הנגישות של הארגון (בהתאם לארגון, אופיו ושרותיו)

א)    פירוט הסדרי הנגישות הפיזיים של המשרדים, חנויות, נכסים

1)    חניות נכים ומידע על מיקום חניות לרכב גבוהה

2)    דרכי גישה

3)    כניסות

4)    דלפקי קבלה

5)    קופות

6)    אזורי המתנה

7)    דלפק כניסה / שירות / מודיעין

8)    שירותי נכים – יש / אין  ואם צריך מידע על מיקומם

9)    מעליות

10) חדר מדידה נגיש אם יש

11) עזרים טכנולוגיים למוגבלויות שמיעה כגון לולאות השראה

12) עזרים טכנולוגיים למוגבלויות ראייה

13) דברים מיוחדים כגון שירותים נלווים (הסעדה, מתקני ספורט ופנאי, בתי מלון, שירותי דת וכד')

14) פטורים שהארגון קיבל – הנדסיים או אחרים.

ב)    נגישות המוקד הטלפוני,

ג)     דרכי התקשרות חלופיות לטלפון (מייל, פקס, SMS, צ'אט..)

ד)     הדרכות עובדים לשירות נגיש

ה)    מידע בפורמטים נגישים, פרסומים נגישים – מה ניתן לקבל ואיך?

ו)      נהלי שירות נגישים: כגון סיוע במילוי טפסים, חיות שירות, פטור מתור ועוד.

ז)     נגישות אירועים / כנסים

ח)    דברים נוספים שחשוב שהלקוח עם המוגבלות יכיר.

5)    פרטי רכז הנגישות של הארגון (לארגונים נותני שרות עם מעל ל 25 עובדים) ובכלל זה שם, תפקיד, טלפון, מייל, פקס.

6)    ציון התאריך בו הצהרת הנגישות עודכנה לאחרונה.

דילוג לתוכן